„Wykształcenie to dobro, którego nic nie jest w stanie nas pozbawić”
Menander
Nadrzędnym celem szkoły jest wprowadzenie uczniów w świat wiedzy, dbanie o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny, emocjonalny, społeczny i fizyczny.
Szkoła podstawowa dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, w tym z autyzmem jest szkołą „otwartą i przyjazną dzieciom”.



O naszej szkole:
– siedziba szkoły znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 13 w Słupcy,
– placówka jest jednostką budżetową, finansowaną przez Starostwo Powiatowe w Słupcy,
– organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad szkołą jest Wielkopolski Kurator Oświaty,
– czas trwania nauki w szkole wynosi 8 lat,
– w ostatniej klasie przeprowadza się egzamin ósmoklasisty,
– świadectwo ukończenia szkoły potwierdza uzyskanie wykształcenia podstawowego i uprawnia do ubiegania się o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej,
– szkoła pracuje w systemie jednozmianowym,
– zapewniamy opiekę w świetlicy szkolnej:
- od poniedziałku do czwartku, w godz.7.30 –14.55
- w piątki od godz. 7.30 14.05
– uczniowie mają możliwość zakwaterowania w internacie na czas trwania nauki,
– dysponujemy stołówką szkolną, w której uczniowie spożywają smaczne posiłki przygotowywane przez naszą szkolną kadrę gastronomiczną,
– zapewniamy opiekę medyczną (pielęgniarka szkolna) oraz pomoc wszystkich potrzebnych specjalistów: pedagoga, psychologa, logopedy, terapeutów, rehabilitanta,
– mamy wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną,



Zasady przyjęcia:
– uczniowie przyjmowani są do szkoły na rok szkolny lub okres nauki w szkole wskazany w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego,
– do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmowane są, na wniosek rodziców/prawnych opiekunów, dzieci posiadające, z uwagi na stopień upośledzenia umysłowego, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej,
– do klasy programowo wyższej w szkole podstawowej przyjmuje się na wniosek rodziców/prawnych opiekunów uczniów na podstawie:
a) orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,
b) świadectwa ukończenie klasy programowo niższej szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej tego samego typu,
c) arkusza ocen wydanego przez szkołę, z której uczeń odszedł,
– pobyt ucznia może trwać do czasu ukończenia nauki w szkole podstawowej nie dłużej jednak niż do ukończenia 18 roku życia.
Wymagane dokumenty: