Szkoła podstawowa dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz z autyzmem

STRUKTURA OŚRODKA » Szkoła Podstawowa » Szkoła podstawowa dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz z autyzmem

  • Uczniowie podczas zajęć
    Uczniowie podczas zajęć
  • Uczniowie podczas zajęć
    Uczniowie podczas zajęć
  • Uczniowie podczas zajęć
    Uczniowie podczas zajęć
  • Uczniowie podczas zajęć
    Uczniowie podczas zajęć
  • Uczniowie podczas zajęć
    Uczniowie podczas zajęć
  • Uczniowie podczas zajęć
    Uczniowie podczas zajęć

,,NAJWAŻNIEJSZY W KAŻDYM DZIAŁANIU JEST POCZĄTEK”

Platon

 

Zasady rekrutacji uczniów do szkoły podstawowej

  • Uczniowie przyjmowani są do szkoły na rok szkolny lub okres nauki w szkole,wskazany w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

  • Do klasy pierwszej szkoły podstawowej przyjmowane są, na wniosek rodziców/prawnych opiekunów, dzieci posiadające, z uwagi na stopień niepełnosprawności intelektualnej, orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.

  • Do klasy programowo wyższej w szkole podstawowej przyjmuje się na wniosek rodziców/prawnych opiekunów uczniów na podstawie:

    - orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,

    - świadectwa ukończenie klasy programowo niższej szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej tego samego typu,

    - arkusza ocen wydanego przez szkołę, z której uczeń odszedł.

Organizacja pracy:

 

Uczniowie realizują: ,,Podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniówz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnegodla branżowej szkołyI stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającejdo pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej” (Dz. U. 2017, poz. 356, z późn. zm.)

 

Na każdym etapie edukacyjnym w szkole podstawowej wyodrębnia się:

  • zajęcia edukacyjne:

a) funkcjonowanie osobiste i społeczne

Zapewniamy zdobycie wiedzy z wielu obszarów, kształtujemyróżne, praktyczne umiejętności oraz rozwijamyszereg kompetencji społecznych.Zajęcia mają na celu wszechstronny rozwój uczniów oraz takie przygotowanie do pełnienia ról społecznych, aby mogli w przyszłości jak najlepiej funkcjonować i w jak najbardziej możliwy sposób zintegrować się ze środowiskiem.

 

b) zajęcia rozwijające komunikowanie się

zajęcia służą nabywaniu języka i umiejętności porozumiewania się w bliskim i dalszym środowisku w mowie, w piśmie i w każdy możliwy dla ucznia sposób, także z zastosowaniem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji – AAC

 

c) zajęcia rozwijające kreatywność

zajęcia służą rozwijaniu wyobraźni, zainteresowań, motywacji do działania i aktywności twórczej uczniów oraz wyrażaniu przeżyć i emocji za pomocą dostępnych dla nich środków wyrazu, także artystycznych, praktycznych i technicznych.

 

d) wychowanie fizyczne

rozwijające sprawność i kondycję fizyczną. Ważne jest, by po zakończeniu nauki w szkole uczniowie byli jak najlepiej przygotowani do samodzielnego podejmowania działań na rzecz aktywności fizycznej i własnego zdrowia.

 

e) religia

nauczyciel wprowadza uczniów w świat wartości, w którym najprostszym i najlepiej dla nich rozpoznawalnym jest pojęcie miłości i dobra.

  

  • zajęcia rewalidacyjne: (mają charakter terapeutyczny, usprawniający i korekcyjny) m.in.

    - logopedia,

    - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,

    - usprawnianie technik szkolnych,

    - gimnastyka korekcyjna,

    - integracja sensoryczna,

    - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z elementami dogoterapii,

    - trening umiejętności społecznych,

    - terapia surdopedagogiczna,

    - terapia tyflopedagogiczna.

 

 Nie tylko się uczymy, ale też bawimy. Doskonałą integracją dla uczniów i nauczycieli są wspólne wyjazdy.