Zajęcia integracji sensorycznej (SI) są prowadzone w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym w Słupcy -w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Jest to forma oddziaływania rehabilitacyjnego u dzieci z deficytami rozwojowymi, trudnościami w nauce, zaburzeniami motorycznymi czy emocjonalnymi. Polegają na wykonywaniu indywidualnie dobranych ćwiczeń, które stanowią swoiste wyzwanie dla dziecka. Odbywają się w specjalistycznej sali wyposażonej w sprzęt do stymulacji systemów sensorycznych.
Cel:
poprawa jakości życia oraz codziennego funkcjonowania naszych podopiecznych poprzez wdrażanie ich do właściwej interpretacji bodźców zewnętrznych i wrażeń zmysłowych oraz naukę odpowiednich reakcji na nie. Przekłada się to na poprawę pracy układu nerwowego dzieci, rozwój reakcji adaptacyjnych i wpływa
na procesy uczenia się oraz zachowanie.
Diagnoza:
Kluczem planowanej i realizowanej terapii jest kompleksowe badanie każdego dziecka wykonane przez wykwalifikowanych terapeutów SI. Diagnoza procesów integracji sensorycznej
polega na przeprowadzeniu wywiadu z rodzicami, obserwacji dziecka podczas spontanicznej i kierowanej zabawy oraz wykonaniu specjalistycznych testów badawczych.
Metody wspomagające terapię SI:
-integracja odruchów dynamicznych i posturalnych według S. Masgutowej,
-terapia ręki,
-masaże sensoryczne.





