Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Emocja"
Aktualności » Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Emocja"
Miło nam poinformować, że uczniowie klasy IV-V SP SA i I-III SP L zakończyli realizację I modułu „Kreatywność” w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Emocja”. Celem tego modułu było rozbudzanie u dzieci wiary we własne możliwości oraz pobudzanie kreatywności.
Przygodę z projektem uczniowie rozpoczęli od stworzenia w klasie „Kącika Emocji”, gdzie codziennie określają swoje samopoczucie. W ten sposób uczą się rozpoznawać, nazywać i wyrażać własne emocje.
Następnie poznali dziewczynkę Vashti - bohaterkę bajki Petera H. Reynoldsa „The Dot”, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej, mądrej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości. Historia małej Vashti stała się inspiracją do rozmów i różnorodnych działań wzmacniających samoocenę naszych uczniów oraz uświadomiła im, że każdy z nas ma ukryte zdolności – talenty.
Dzieci włączyły się w obchody Międzynarodowego Dnia Kropki, które odbywają się co roku 15 września. Motywem przewodnim tego dnia jest kropka z opowiadania Reynoldsa, która zmieniła świat małej Vashti. Dzień Kropki to dzień kreatywności, odwagi i zabawy. Tego dnia nasi uczniowie przyszli do szkoły w strojach w kolorowe kropki. Na zajęciach podejmowali rozmaite działania, które pomagały im odkrywać talenty, poznawać mocne strony i je zaprezentować. „Czytali” magiczną książkę Herve Tullet`a „Naciśnij mnie”, którą potrząsali, obracali, naciskali i dmuchali na kropki w niej zawarte, klaskali, a pojawiające się niezwykłe przygody kolorowych kropek rozbudzały tylko wyobraźnię czytających – bawiących się. Ponadto dzieci wykonały z kolorowych kulek do basenu „Kropkowe Drzewo” wykazując się dużą kreatywnością i pomysłowością. Z ogromnym zaangażowaniem i zaciekawieniem tworzyły również własne kreatywne kropki, a następnie za pomocą aplikacji Quiver je „ożywiały”. W ten sposób uczniowie odkrywali w sobie artystów, a także poznawali możliwości aplikacji Quiver. Podsumowaniem tego wesołego, kropkowego i kreatywnego dnia były zmagania z zadaniami kropkowej karty pracy.
Realizując zadania pierwszego modułu projektu ”Emocja” wszyscy bardzo dobrze się bawili. Było wesoło, ciekawie i emocjonująco! Z niecierpliwością dzieci czekają na podjęcie kolejnych wyzwań projektu.
Koordynatorzy projektu
Katarzyna Błaszczyk-Grzelak i Sylwia Wiatrowska