ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA » ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
- ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
- ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
- ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
- ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
- ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
- ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
- ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Zajęcia integracji sensorycznej (SI) są prowadzone w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym w Słupcy -w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Jest to forma oddziaływania rehabilitacyjnego u dzieci z deficytami rozwojowymi, trudnościami w nauce, zaburzeniami motorycznymi czy emocjonalnymi. Polegają na wykonywaniu indywidualnie dobranych ćwiczeń, które stanowią swoiste wyzwanie dla dziecka. Odbywają się w specjalistycznej sali wyposażonej w sprzęt do stymulacji systemów sensorycznych.
Cel:
poprawa jakości życia oraz codziennego funkcjonowania naszych podopiecznych poprzez wdrażanie ich do właściwej interpretacji bodźców zewnętrznychi wrażeń zmysłowych oraz naukę odpowiednich reakcji na nie. Przekłada się to na poprawę pracy układu nerwowego dzieci, rozwój reakcji adaptacyjnych i wpływa
na procesy uczenia się oraz zachowanie.
na procesy uczenia się oraz zachowanie.
Diagnoza:
Kluczem planowanej i realizowanej terapii jest kompleksowe badanie każdego dziecka wykonane przez wykwalifikowanych terapeutów SI. Diagnoza procesów integracji sensorycznej
polega na przeprowadzeniu wywiadu z rodzicami, obserwacji dziecka podczas spontanicznej i kierowanej zabawy oraz wykonaniu specjalistycznych testów badawczych.
polega na przeprowadzeniu wywiadu z rodzicami, obserwacji dziecka podczas spontanicznej i kierowanej zabawy oraz wykonaniu specjalistycznych testów badawczych.
Metody wspomagające terapię SI:
-integracja odruchów dynamicznych i posturalnych według S. Masgutowej,
-terapia ręki,
-masaże sensoryczne.